فهرست بستن

سازمان Uni Assist چیست؟

یونی اسیست چیست؟

یونی اسیست اتحادیه‌ای است که مراکز آموزش عالی آلمان (Deutsche Hochschulen)  و مؤسسه تبادلات دانشگاهی آلمان (DAAD) عضو آن هستند. این اتحادیه درواقع پلی است میان دانشجویان و دانشگاه‌های آلمان. این سازمان که امروزه با حدود 200 دانشگاه آلمان مشغول به همکاری است، کار بررسی اولیه پرونده‌های متقاضیان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند انجام می‌دهد.

یونی اسیست چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

یونی اسیست درواقع فیلتر اولیه‌ای است که اگر قصد ادامه تحصیل در آلمان را داشته باشید باید از آن گذر کنید. هرچند هنوز دانشگاه‌هایی هستند که مدارک متقاضیان را خودشان بررسی می‌کنند و برای این دانشگاه‌ها باید به‌صورت مستقیم با دانشگاه در ارتباط باشید و مدارکتان را در سایت دانشگاه آپلود کنید. اما دانشگاه‌های زیادی هستند که بنا به دلایل مختلف بررسی اولیه پرونده‌های متقاضیان با به اونی اسیست سپرده‌اند. این سازمان مدارک متقاضیان را بررسی کرده و اگر شرایط اپلای برای دانشگاه مدنظر را داشته باشند از فیلتر اونی اسیست با موفقیت عبور می‌کنند. پس دقت کنید که اونی اسیست به شما پذیرش نمی‌دهد بلکه تنها مدارکتان را بررسی اولیه می‌کند تا ببیند آیا شما پیش‌شرط‌های اپلای برای رشته مدنظرتان را دارید یا خیر.

چگونه برای یونی اسیست اپلای کنیم؟

برای اپلای در دانشگاه‌های آلمان و دریافت پذیرش از دانشگاه‌های زیر مجموعه یونی اسیست، باید به سایت یونی اسیست مراجعه نمایید. این سایت اطلاعات کامل و مفیدی از چگونگی انجام کار و روند پذیرش در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اپلای از طریق این سایت ابتدا باید حساب کاربری خود را درآن بسازید. سپس وارد صفحه اپلای می‌شوید و می‌توانید در این صفحه به جستجوی دانشگاه‌ها و رشته‌ها بپردازید.

چه مدرک زبانی برای یونی اسیست بفرستیم؟

معمولا دانشگاههایی که از طریق یونی اسیست اپلای می شوند، حتما نیاز به ارائه مدرک زبان دارند و بدون مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی، به شما پذیرش نخواهند داد. اما این که چه مدرک زبانی را باید برای یونی اسيست بفرستید، بستگی به شرایط و مدارک درخواستی دانشگاه مد نظر شما دارد. معمولا در سایت دانشگاههای آلمان برای هر رشته ای لیست مدارک مورد نیاز برای اپلای نوشته شوده است. شما باید بر اساس آن مدارکی که دانشگاه اعلام کرده است، مدرک زبان مورد نظر را برای یونی اسیست ارسال نمائید. به یاد داشته باشید که مدرک زبان شما(مخصوصا مدارک زبان آلمانی) باید حتما به تایید سفارت آلمان رسیده باشد.

بعد از پذیرش توسط یونی اسیست چه‌کار باید بکنیم؟

بعدازاینکه مدارک شما توسط اونی اسیست به تائید رسید وارد مرحله دوم می‌شوید که حال اساتید و مسئولین مربوطه دانشگاه پرونده شما را بررسی می‌کنند تا به شما پذیرش بدهند یا خیر. اما ارسال مدارک به دانشگاه مقصد به دو روش صورت می‌گیرد و بسته به دانشگاه و سیستم آن هر یک از دو روش ممکن است استفاده شود. برای برخی دانشگاه‌ها این اونی اسیست هست که مدارک شما را برای آن‌ها می‌فرستد. اما دانشگاه‌هایی نیز هستند که از شما VPD می‌خواهند. نگران نباشید، نیازی به فرایند پیچیده‌ای برای گرفتن VPD نیست. بعدازاینکه مدارک شما توسط اونی اسیست تائید شد، خود سایت اونی اسیست به شما VPD ارائه خواهد داد و تنها کاری که باید انجام دهید فرستادن آن برای دانشگاه مقصد است.

ددلاین ارسال مدارک به یونی اسیست چه موقع است؟

پیشنهاد خود اونی اسیست این هست که حداقل 8 هفته پیش از آخرین‌مهلت دانشگاه‌ها مدارکتان را داخل سایت آپلود کنید و پرداخت را انجام دهید. به‌صورت کلی برای اکثر دانشگاه‌های آلمان ددلاین ها به‌صورت زیر است:

  • برای ترم زمستان تا تاریخ 15 جولای
  • برای ترم تابستان تا تاریخ 15 ژانویه

هزینه قابل پرداخت در این سایت چقدر است؟

اونی اسیست برای بررسی پرونده شما هزینه تحت عنوان Handling Fee دریافت می‌کند. این هزینه برای اولین رشته انتخابی 75 یورو و برای رشته‌های بعدی هرکدام 30 یورو خواهد بود. برای مثال اگر برای 3 رشته در اونی اسیست اقدام به اپلای کنید باید هزینه‌ای معادل 135 یورو پرداخت کنید. دقت کنید حتی اگر هر 3 رشته از یک دانشگاه باشد، هزینه پرداختی فرقی با حالتی که از 3 دانشگاه مختلف 3 رشته انتخاب کنید نخواهد داشت.

مشاوره تخصصی نیاز دارید؟

تیمی متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور آلمان در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی

کارگاه های چند روزه مهاجرتی

ویژه مهاجرت تحصیلی ، کاری و آوسبیلدونگ
پیشنهاد ویژه

0